Artikelen

10 manieren om tijd te verspillen op kantoor

tijdverspilling op kantoor

Ben jij snel afgeleid op kantoor? Ken jij de 10 grootste afleiders op het werk?

De softwarefabrikant OfficeTime heeft een onderzoek uitgevoerd onder 600 zelfstandigen, professionals en freelancers. Deze groepen van mensen zouden zeer gedisciplineerd moeten zijn en geen tijd verloren laten gaan, want tijd is geld. Uit het onderzoek blijkt dat de ondervraagden meer dan twee uur per dag iets anders doen.

De 10 grootste tijdverspillers op het werk

E-mailen
22 procent van de ondervraagden is meer dan 2 uur per dag bezig met het e-mailen. 33 procent is 1 tot 2 uur mee bezig met de elektronische post.

Internetten
27 procent van de mensen is meer dan 2 uur per aan het internetten op het werk.

Tv-kijken
Wanneer er gewerkt moet worden is 26 procent van de ondervraagden 1 à 2 uur TV aan het kijken.

Taken uitstellen
10 procent van de medewerkers voert de opgelegde taken uit in twee uur tijd. 19 procent vult die tijd met het zolang mogelijk uitstellen van de opdrachten.

Vergaderen
Vergaderen is een grote tijdverspiller op het werk. 18 procent van de medewerkers is twee uur per dag aan het overleggen.

Sociale gesprekken
16 procent van de medewerkers praat meer dan een uur met collega’s per werkdag.

Reizen en verplaatsen
13 procent van de medewerkers besteedt 2 uur aan het verplaatsen onder werktijd.

Sociale netwerken
Facebook, Twitter en andere sociale media worden door 75 procent van de ondervraagden meer dan 2 uur per dag gebruikt.

Telefoneren en sms
10 procent van de mensen is twee uur per dag bezig met privégesprekken per telefoon en het typen sms’jes.

Nutteloos werk
8 procent van de ondervraagden meent twee uur per dag te besteden aan de bureaucratie binnen het bedrijf.

Ondanks alle mogelijkheden doet 25 procent van de mensen gedurende twee uren per dag gewoon niets. Dat is nou echt zonde van de tijd.

Bron: OfficeTime Top 10 Time Killers

Foto: Rawpixel/Unsplash.com

Reageren is niet mogelijk

Thema door Anders Norén